Beko Barselona Futbol Takımına Sponsor oldu, yeni (çirkin) simgesini tanıttı.

 

Beko Barselona Futbol Takımına Sponsor oldu, yeni simgesini tanıttı. Bence eski simge iyiydi. Yeni simge ise çok çirkin!

Ben de İspanya'daki Basketbol Dünya Kupası'ndaki "beko" da ne bekosu diyordum.

Bence yeni simge çok çirkin. Çünkü eski (şimdiki) simge oturaklı:

image

Yeni silik, güven vermeyen, kaygan, kaypak görüntüsü veren yeni simge:

image

 

Şimdi Bir Bosh'un, Siemens'in simgesine bakın bi de beko'nun kaypak, kaygan görünümlü yeni simgesine bakın. Güven veriyor mu?

Beko gibi kuruluşun yönetimini bu pazarlama bölümü nasıl kandırıyor da böyle çirkin simge uydurabiliyorlar?

------

Arçelik'ten yapılan sponsorluk açıklaması

 

BEKO’DAN FC BARCELONA’YA DEV İMZA

Arçelik A.Ş.’nin uluslararası markası Beko, FC Barcelona ile büyük bir sponsorluk anlaşmasına imza attı. Beko logosu 4 yıl boyunca, FC Barcelona’nın yeni formasının sol kol kısmında ve antrenman kitlerinin üzerinde yer alacak.
barcelona 1
Bu önemli işbirliğinin tanıtım toplantısı FC Barcelona’nın Camp Nou Stadyumu’nda Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, Koç Holding CEO’su Turgay Durak, Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Arçelik A.Ş. Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük, Koç Holding Dış İlişkiler ve Kurumsal İletişim Direktörü Oya Ünlü Kızıl, FC Barcelona Başkanı Josep Maria Bartomeu ve FC Barcelona Başkan Yardımcısı Javier Faus i Santasusana’nın katılımıyla yapıldı.


Arçelik A.Ş.’nin uluslararası markası Beko, FC Barcelona ile dünya çapında iki markayı bir araya getiren dört yıllık bir ortaklığa imza attı. İki dev marka arasında yapılan anlaşma kapsamında, Beko’nun yine aynı gün lansmanı yapılan yeni logosu da Barcelona’nın yeni takım formasının ve antrenman kitlerinin üzerinde yer alacak. Bu anlaşmayla FC Barcelona yayıncı kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları dışında ilk kez formasının sol kol kısmını bir markaya tahsis ediyor. Yeni forma, sezon başlangıcı itibariyle Neymar ve Lionel Messi’nin de dâhil olduğu FC Barcelona takımı oyuncuları tarafından giyilecek.
barcelona 4
Beko ve FC Barcelona arasında imzalanan anlaşmanın ve yeni formaların tanıtım toplantısı FC Barcelona’nın Camp Nou Stadyumu’nda Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, Koç Holding CEO’su Turgay Durak, Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Arçelik A.Ş. Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük, Koç Holding Dış İlişkiler ve Kurumsal İletişim Direktörü Oya Ünlü Kızıl, FC Barcelona Başkanı Josep Maria Bartomeu ve FC Barcelona Başkan Yardımcısı Javier Faus i Santasusana’nın katılımıyla yapıldı.
 
Camp Nou’daki basın toplantısında konuşma yapan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, dünyanın iki büyük global markasını bir araya getiren, “Beko ve FC Barcelona Ortaklığı” gibi böylesine önemli bir anın parçası olmaktan büyük bir mutluluk duyduğunu ifade etti. Mustafa V. Koç şöyle konuştu: “Beko’nun global pazarlardaki gelişimi tam bir başarı öyküsüdür. Beko'nun uluslararası bilinirliğinin yanı sıra, yenilikçi ürünleri ve üstün teknolojisi sayesinde aldığı ödüller bizi gururlandırıyor. Bizi bugün tarihi öneme sahip Camp Nou'ya, dünyanın en çok taraftara sahip futbol kulüplerinden birinin evine getiren de bu global başarıdır.” Beko ve FC Barcelona’nın birlikteliklerinin uzun ömürlü olacağını umduğunu, iki markanın da paylaştığı değer ve mottoların birbiriyle örtüştüğünü belirten Mustafa V. Koç: “Mottosu ‘Bir Kulüpten Daha Fazlası’ olan FC Barcelona gibi Beko da her zaman kendini yenilemeye odaklanmıştır. Önümüzdeki yıllarda bu iki markanın kazanacağı başarılar konusunda hiç şüphem yok. Bugün, dünyanın en hızlı büyüyen küresel markalarından biri ile dünyanın en çok sevilen ve desteklenen futbol kulübü bir araya geliyor” dedi.
logo 1logo 2
 
Josep Maria Bartomeu, basın toplantısında yaptığı konuşmada şunları söyledi: “FC Barcelona olarak, Beko’nun Barça Ailesi’nin bir parçası olmasından gurur duyuyoruz. Beko’nun başta basketbol olmak üzere spor alanında çok önemli çalışmaları var. Şimdi de Barça’ya güvendiler. Biz de Beko’ya güveniyoruz. Birlikte her iki tarafa da önemli faydalar sağlayacağına inandığımız yeni bir yolculuğa başlıyoruz. Bu ortak yolculuğumuz, mükemmeliyetçilik, kusursuzluk, takım çalışması, inovasyon ve global değerler ile yaptığımız işe olan tutkumuz gibi ortak düşünceler üzerine kurulu. Koç Topluluğu markalarından Beko ile yaptığımız bu işbirliğinden özellikle memnuniyet duyuyoruz. Türkiye’de çok seviliyor ve destekleniyoruz. Barça’nın bir futbol kulübünden daha fazlası olduğunu bilen ve eşsiz mizacımızı benimseyen yaklaşık 10 milyon futbolseverin Türkiye’de Barça’yı desteklediğini biliyor; takip edilen en popüler kulüpler arasında yer aldığımızı tahmin ediyoruz. Bu futbolseverler, Barça’nın bir futbol kulübünden daha fazlası olduğunu bilen ve eşsiz doğamızı benimseyen kişiler. Barça için, bu, sportif başarılarımızdan çok daha değerli.”
barcelona 3
Toplantıda konuşan Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu ise, geçtiğimiz beş yıl boyunca Avrupa'da pazar payını en hızlı arttıran marka olan Beko'nun aynı zamanda Avrupa’nın ikinci büyük beyaz eşya markası olduğunu söyledi.
Beko’nun sürekli yenilikçilik yaklaşımı ve daha iyiyi sunma hedefiyle küresel bir marka olduğunu belirten Levent Çakıroğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Beko markamızla global olarak büyürken, spor aracılığıyla toplumsal gelişimi desteklemeye devam ediyoruz. FC Barcelona ile partner olmaktan gurur duyuyoruz, çünkü iki kurum da sporun fark yaratacak gücüne olan inancı paylaşıyor.”
Beko’nun dinamik ve değişime öncülük eden ruhunu temsil eden yeni logosunu ilk defa bu tarihi anda paylaşmaktan duyduğu mutluluğu ifade eden Levent Çakıroğlu; “Yeni logomuz, Beko’nun daha iyiye ulaşma yolunda değişime öncülük hedefiyle sürdürdüğü marka yolculuğunda, yeni bir dönemin başlangıcıdır. Yeni logomuzla ilgili gelişmeleri ve daha fazlasını FC Barcelona ile işbirliğimizle birlikte yakın gelecekte duymaya devam edeceksiniz” dedi.


Arçelik A.Ş. Hakkında

Koç Holding bünyesinde, dayanıklı tüketim ve tüketici elektroniği sektörlerinde üretim, pazarlama ve satış sonrası destek hizmetleri ile faaliyet gösteren Arçelik A.Ş. 1955 yılında kurulmuştur.

Dünyanın en büyük​​ 300 şirketi arasında​​ yer alan​, yurtiçi ve yurtdışında lider pozisyonlar elde eden Koç Holding, faaliyetlerini enerji, otomotiv, dayanıklı tüketim ve finans sektörlerinde yoğunlaştırmaktadır.

Arçelik A.Ş. ,bugün; dünya çapında 25.000 çalışanı, Türkiye, Romanya, Rusya, Çin ve Güney Afrika’da olmak üzere 14 üretim tesisi, 25 ülkedeki satış ve pazarlama ofisleri ve kendisine ait 10 markasıyla (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, Elektrabregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy ve Altus) 100’den fazla ülkede ürün ve hizmet sunmaktadır.

Şirket, Türkiye’de ve dünyada ev eşyaları pazarının dikkatle izlenen oyuncularındandır. Türkiye’de beyaz eşya, ankastre, klima ve LCD TV'de liderliğini koruyan Arçelik A.Ş., global pazarda hızlı büyümesini sürdürmektedir. Arçelik A.Ş. sektöründe Avrupa'nın en büyük üçüncü beyaz eşya şirketidir. Arçelik A.Ş.’nin Beko markası Avrupa beyaz eşya pazarında ikinci sırada yer almaktadır. Şirket, yurt içindeki lider konumunun yanı sıra, Romanya’da Arctic markası, Güney Afrika’da Defy markası ve İngiltere ve Polonya’da Beko markası ile pazar lideridir. Global beyaz eşya markası Beko, 2007-2013 döneminde Avrupa pazarında pazar payını en çok artıran marka konumundadır. Beko, Batı Avrupa’nın en çok satılan buzdolabı markasıdır.

Arçelik A.Ş., 2011 ve 2012 yılında elde ettiği %20’nin üzerinde büyüme rakamlarının ardından 2013 yılında da faaliyette bulunduğu pazarlardaki değişkenliklere rağmen, sağladığı %5’lik büyüme ile 11,1 milyar TL ( 4,4 milyar Euro/5,8 milyar Dolar) ciroya ulaşmış ve sektöründe ayrışmaya devam etmiştir. Şirket, gelirlerinin %58’ini uluslararası satışlardan elde etmektedir.

Arçelik A.Ş., 3.000 yetkili satıcı ve 550 satış sonrası servis noktasını barındıran benzersiz dağıtım ve hizmet ağı ile zengin tedarikçi portföyüne sahiptir.

Arçelik A.Ş., Türkiye'nin yıllardır tartışmasız patent şampiyonudur ve Türkiye’den Dünya Fikri Haklar Örgütü’ne (WIPO) yapılan uluslararası patent başvurularının 1/3’ünden fazlasını gerçekleştirmektedir.
Uluslararası seviyede ise, son 5 yıldır, Arçelik A.Ş. Dünya Fikri Haklar Örgütü’nde en çok Uluslararası Patent başvurusuna sahip ilk 200 şirket arasındaki tek Türk şirketidir. Ayrıca Avrupa Patent Enstitüsü (EPO) 2012 Yıllık Raporuna göre, EPO tarafından tescil edilen Türk başvurularının yarısından fazlası Arçelik A.Ş.’ye aittir.

Arçelik A.Ş., “Dünyaya Saygılı, Dünyada Saygın” vizyonu çerçevesinde, büyüyen global bir marka olmaya, her türlü kaynağı en verimli şekilde kullanarak çevreye uyumlu teknolojiler gerçekleştirmeye, tüm süreçlerinde sürdürülebilirlik bilinci ile hareket etmeye devam etmektedir. Şirket, yenilikçilik, teknoloji, tasarım ve üretim tesisleri ile pek çok alanda ulusal ve uluslararası ödüllerin sahibidir. 23 yıllık Ar-Ge çalışmaları ile ulaştığı teknolojik seviyenin sonucu olarak enerji ve su verimliliği, ses seviyesi alanlarında, sınıfının en iyi ürünlerini geliştirmeye devam etmektedir.

Arçelik A.Ş. 60 yıla yaklaşan bilgi ve birikimiyle, faaliyet gösterdiği ülkelerde istihdam, büyüme ve katma değer yaratarak sağladığı ekonomik faydanın yanı sıra, toplumsal ve çevresel konularda da öncü faaliyetleriyle “sürdürülebilir gelişim” için çalışmaktadır. Arçelik şirketi ve ürünleri hakkında daha detaylı bilgi edinmek için http://www.arcelikas.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

Latest comments

No comments

Almanya Türk

Almanya Türk

Almanya geneli için duyurular haberler vb